Původně se tato výstava měla jmenovat "Samorosty": Proč samorosty? Jednou z uměleckých ambic chatařů a chalupářů druhé polovny minulého století,tedy doby, kdy jsem vyrůstal, bylo najít a vypreparovat samorost: kus dřeva, který připomíná "něco": hlavu papouška, psa, lokomotivu..cokoliv. Surovou přírodninu bylo třeba přiříznout, obrousit, opatřit bezbarvým lesklým lakem  K interpretaci artefaktu i tak bylo třeba hodně představivosti, přesto ji bylo nutno vystavit na odiv návštěvám, sousedům a rodinným příslušníkům.

V této umělecké tradici jsem se rozhodl pokračovat i já, ale modernějšími, digitálními metodami, bez porušení podstaty látky. Přírodniny-svět kolem nás-si pouze fotografuji a přiříznutí, obroušení a lakování už dělám v počítači. Interpretace artefaktů zůstává stále na Vás: návštěvnících, přátelích a rodinných příslušnících. Výběr z této divočiny Vám zde představujeme: jak bylo uvedeno na plakátu, 4 horizonty jsou vlastně 4 oblasti, kam koukám, které jsou pro mne důležité....Rozdílnost i stejnost jednotlivých horizontů jsem demonstroval na obraze, který lze otáčet: je 4x jiný, ale pořád stejný. 
Proč 4 horizonty? Fotografie pocházejí ze 4 inspiračních zdrojů, které představují milníky-horizonty na pomyslné cestě po místech důležitých pro mne jako autora:

.................................. Horizont cest
_________________ Horizont města
---------------------------- Horizont domova a okolí
:::::::::::::::::::::::::::::::::  Horizont míst, kde jsem vždy sám sebou.

Vlastní expozice
4 horizonty
(otočný obraz)
Klanění
(obraz ve foyer knihovny)
..
Pavel Ramert: Narozen v Zábřeze na Moravě, do maturity formován Šumperkem. Nyní žije v Šestajovicích u Prahy, kde mu město a blízké okolí poskytuje většinu námětů k fotografování. Amatér, autodidakt, prošel pouze výtvarným kroužkem na 6. ZDŠ Šumperk (3.-4. třida), fotokroužkem MěDPM tamtéž a dvěma kurzy u Roberta Vana. Tetován na ruce vývojkou z doby, kdy u rodičů v koupelně zvětšoval své první fotografie, miluje klasickou černobílou fotografii a podání obrazu vycházející z analogových technik. Předmětem výstavy jsou fotografie z druhého směru tvorby, kdy pomocí pohybu aparátu při expozici a výraznými manipulacemi v postprodukci hledá nové souvislosti v zachycené skutečnosti a někdy její vyznění zásadně mění.
Zpět nahoru